sobota, 7 maja 2016

,

Książki warte polecenia

Cześć dziewczyny!

Na dzisiaj przygotowałam post, który jest inny niż wszystkie dotychczas. Ten blog to miejsce w którym dzielę się częścią mnie. A poza makijażem, to kolejną z wielu pasji jest czytanie. Mogę siedzieć godzinami i czytać książki czy opowiadania na Wattpad.com. Dlatego dzisiaj podzielę się z wami książkami, które bardzo polubiłam i są warte polecenia według mnie :)

"S@motność w sieci" - Janusz Leon Wiśniewski:

Książkę po raz pierwszy zobaczyłam prawie dwa lata temu na półce u mojej siostry, która jest wielką fanką tego autora. Bardzo zaciekawił mnie tytuł, więc ją zaczęłam czytać i nie mogłam przestać. Gdy dzisiaj weszłam w internet i przeczytałam opinie o tej książce to nie mogłam przestać się dziwić. 98% z tych opinii była całkowicie negatywna i uważa tą książkę za "gniot". Rozumiem, że żyjemy w XXI wieku i dla nas internet, laptopy, tablety i smartfony to codzienność, ale gdy cofniemy się kilka lat wstecz to większość osób używała komunikatorów i pocztę odbierała raz na jakiś bo takie były czasy i pamiętam je jak przez mgłę bo byłam wtedy jeszcze w podstawówce. I mimo tego, że jestem tzw. dzieckiem XXI wieku to widzę w tej książce coś więcej niż tylko średniowiecze dla dzisiejszego społeczeństwa.
Gdy się skupimy na szczegółach to książka opowiadania nie taką banalną historię miłosną o której każdy marzy, o takiej która będzie zapierać dech w piersiach i będzie to ta jedyna. Pomiędzy romantycznymi chwilami i opisami emocji, główną rolę właśnie odgrywa komunikator, który dzisiaj jest przeżytkiem oraz nauka i przypadek. Historia nie kończy się tak jak każdy by pewnie przewidział, ale ja to kupuję i chętnie nie raz wrócę do tej książki. A innym osobom, które jej jeszcze nie przeczytały polecam to zrobić, a dopiero później wziąć się za oglądanie ekranizacji, która nie jest tak dobra jak książka.



Seria "After" - Anna Todd:

Przyznam, że zanim ją przeczytałam to uznałam za kolejną ckliwą historię miłosną, która jest oparta na tym samym scenariuszu co wszystkie romanse. Myliłam się zanim nie zgodziłam się jej przeczytać i nie przeczytałam kilku stron. Książka jest pisana w nietypowy sposób bo na wattpad.com. Historie pisane w ten sposób rządzą się swoimi prawami i ich rozdziały są krótkie, ale dobrze napisana historia w ten sposób sprawi, że nie odczujemy różnicy od normalnych książek. Cała seria ma w sobie to coś. Nie jest to tak banalna historia miłosna jak by się myślało. Dziewczyna spotyka chłopaka typu bad boy i ona się w nim zakochuje mimo, że stara się tego nie zrobić itd. Pozornie tak to wygląda, ale ma głębszy sens. Historia nie tylko dla nastolatek ale i dla dorosłych kobiet, które chcą poświęcić godziny na dobrą książkę z romansem i smutkiem.


"Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz" - Forman Gayle:

Po raz pierwszy z tytułem "Zostań, jeśli kochasz" spotkałam się w kinie i postanowiłam, że najpierw przeczytam książkę, a potem film. I to była dobra decyzja. Historia, która mówi, że w jednym dniu możesz stracić wszystko i ty decydujesz czy odchodzisz z tym wszystkim, czy zostajesz i walczysz dalej. Historia niby banalna, a jednak nie. Znowu mamy grzeczną dziewczynę i bad boya, ale nie jest to romans, a historia życia, która wzrusza. Czytając tą książkę, czuje się emocje bohaterów.


"50 twarzy Greya" - E.L James:

No i przyszedł czas na bardzo kontrowersyjną trylogię, która wzbudziła wielki szum wśród czytelników na świecie. Jedne kobiety ją pokochały, a inne znienawidziły. Na początku należałam do osób, które potępiały tą książkę, ale nauczyłam się już, żeby nie oceniać książek po okładce. Żeby docenić wartość tej serii potrzeba przeczytać znacznie więcej niż kilka stron. Doceniać zaczęła tą serię dopiero po połowie pierwszego tomu. Pierwsza książka, ma o wiele więcej scen erotycznych niż pozostałe z serii. Czytając resztę docenia się zmianę bohaterów, ich historię przed akcją książki i uczucie, które może zmienić człowieka na lepsze. Jest romans za którym kobiety szaleją i przez nie jedna chciałaby spotkać nieziemsko przystojnego i grającego niedostępnego mężczyznę jak Grey. Kolejny banał, który ma w sobie coś więcej niż tani chwyt na czytelniczki.


"Bez mojej zgody" - Jodi Picoult:

Książka, która zawróciła mi w głowie i tak zaczęła się miłość do pozostałych powieści tej autorki. Jej historie są lekkie do czytania, ale poruszają głębszy sens i problemy z którymi każdy może się spotkać. Ta historia mówi o chorobie, która może podzielić rodzinę i to jak rodzina może zostać podzielona przez chęć uratowania jej członka i to może doprowadzić do sprawy w sądzie.
Historia, którą czytałam z zapartym tchem i płakałam na niej nie raz. Polecam ją każdemu, kto nie boi się płakać na książce czy filmie, bo ekranizacja jest wspaniała jak rękodzieło. Z książek tej autorki mogę śmiało polecić "Z innej bajki".


"Jesienna miłość" - Nicholas Sparks:
Wszystko się zaczęło od filmu. Obejrzałam z siostrą film i postanowiłam przeczytać książkę, a potem kolejne dzieła tego pisarza i kolejne ekranizacje obejrzałam. Nie potrafię się zachwycić tym jak ekranizacje powieści Sparksa robią taką furorę, bo banały, a każda z nas marzy o takich banałach i oglądamy i czytamy takie historie z zapartym tchem. Bo przecież prawie każda kobieta uwielbiam "Pamiętnik" czy właśnie "Szkołę uczuć". Do tych tytułów mogę śmiało polecić "Bezpieczną przystań", "Wciąż ją kocham" czy "Ostatnią piosenkę".



A wy jakie książki polecacie?

Do następnego, Karolina! ;*

zBLOGowani.pl

Share:

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam książki Stephena Kinga, jeśli ktoś lubi książkę z dreszczykiem <3 Uwielbiam po prostu jego ksiażki obowiązkowa pozycja na mojej półce ♥
    http://mojekosmetyczneszalenstwo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie już nie raz miałam się zabrać za ich czytanie, ale zawsze brak czasu, a ostatnio to już szczególnie mi go brak. Ale na pewno w końcu przeczytam coś tego autora :)

      Usuń
  3. Kocham książkę Zostań jeśli kochasz, i wciąż ją kocham, ostatnia piosenka <3
    Zapraszam na bloga :)
    http://cherryontop66.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga i dzielenie się swoją opinią, zostaw link do swojego bloga, a na pewno zajrzę. Jeśli spodobał Ci się mój blog to zapraszam do obserwowania by być na bieżąco ;)