czwartek, 25 sierpnia 2016

, ,

Back to school #1


Cześć dziewczyny!

Zbliża się koniec wakacji, a co za tym idzie powrót do szkoły. Pierwszy post z serii Back to school dotyczy ogółu szkoły, a następne dwa będą dotyczyły urody. Jako uczennica już klasy maturalnej chciałabym z wami się podzielić kilkoma radami związanymi właśnie ze szkołą. Przez te wszystkie lata nauki poznałam siebie i wypracowałam sobie kilka rzeczy, które się u mnie sprawdzają i mam nadzieję, że wam też się one przydadzą.

Organizacja czasu:

Dlaczego zaczynam właśnie od tego? Dlatego, że to jak zorganizujemy sobie nasz czas wpływa na to ile czasu spędzimy ucząc się do danego sprawdzianu. Wiele osób ma z tym problem i przyznam, że kiedyś też do nich należałam. Na pewno nie raz mówicie, że nie macie czasu na naukę bo macie tyle zadane i tyle nauki, ale jeśli umiejętnie to poukładacie to dacie radę.

 A o to kilka porad:
1. Jeśli masz zadane coś z kilku przedmiotów to uszereguj to w kolejności od tego, który przedmiot masz najwcześniej i w tej kolejności rób zadania.
2. Żelazna zasada zrób dziś to co masz zrobić jutro. To co masz zadane dzisiaj zrób dzisiaj, póki o nim pamiętasz i pamiętasz coś z lekcji oraz masz na to czas.
3. Nie ucz się na sprawdzian dzień wcześniej. Z tym mam problem od zawsze, a szczególnie w liceum. Jestem na profilu biologiczno-chemicznym i nauki biologii jest dużo, a na jeden sprawdzian nie raz uczę się dzień wcześniej bo mi się nie chcę. A potem narzekam, że słabo mi poszło.
4. Przed nauką do sprawdzianu rób notatki z których się będziesz uczyć. Zawsze takie notatki robię co najmniej 3 dni wcześniej. Nie dość, że już mam z głowy i nie muszę tracić czasu dzień przed sprawdzianem to jeszcze zawsze coś zapamiętam z tego co piszę w nich.
5. Przygotuj sobie ubranie, jedzenie i książki do szkoły wieczorem. Odkąd pamiętam to pakuję się dzień wcześniej i mogę dłużej rano pospać i jestem pewna, że niczego nie zapomnę.


Sposoby na naukę:

Nie ma jednakowych sposobów dla każdego, bo każdy z nas jest inny. Mamy różne rodzaje pamięci, jedni to wzrokowcy, drudzy to słuchowcy, trzeci mają pamięć fotograficzną (której bardzo zazdroszczę mojemu bratu) oraz jest jeszcze czuciowiec, który musi dotknąć, żeby zapamiętać.

Należę do osób, które są wzrokowcami, a to są moje sposoby na naukę.
1. Kolorowe notatki. Wszelkie definicje, słówka czy to co najważniejsze jest na kolorowo napisane lub podkreślone.
2. Jeśli uczę się słówek z angielskiego czy hiszpańskiego to najpierw je piszę na kolorowo, a potem powtarzam je na głos. 
3. Drugi sposób na słówka to mapa myśli z tych słówek, która przy uczeniu się np. produktów do jedzenia czy ubrań się sprawdza, bo w ten sposób uczysz się kategoriami i z czymś je kojarzysz.
4. Jak uczyć się gramatyki j.angielskiego lub hiszpańskiego? Zasady tworzenia zdań piszę kolorem, a pod nim zwykłym kolorem przykład takiego zdania, a potem sama tworzę kilka podobnych zdań.
5. Jak uczyć się jeszcze słówek? Polecam aplikacje duolingo, do nauki języków obcych. Bardzo fajna i łatwa aplikacja dzięki której możecie się dużo nauczyć.
6. Jeśli nie sprzedajesz książek to możesz najważniejsze informacje zaznaczyć w niej, bądź słówka, które się mogą przydać.
7. Często jak się uczę to mam włączoną ulubioną muzykę na cichym poziomie głośności, przez to się relaksuję i łatwiej mi się uczy.
8. Można się także uczyć przez pisanie ściąg. Im więcej piszesz tym więcej zapamiętasz. 


Jak radzić sobie w szkole:

A teraz tak ogólnie jak przeżyć przez te lata nauki w miejscu zwanym przez wielu "więzieniem".

Oszczędzaj czas -  jeśli chcesz dłużej pospać to spakuj się dzień wcześniej, zrób drugie śniadanie i przygotuj ubranie
Nie spóźniaj się - narzekasz, że nauczyciel Cię nie lubi mimo, że jesteś na lekcjach zawsze? A może to dlatego, że spóźniasz się regularnie?
Bądź aktywny -  udzielaj się na lekcjach, ale także w szkolnych akcjach jak np. wolontariat
Pokaż, że Ci zależy - nawet jeśli nie umiesz matematyki i nie potrafisz się jej nauczyć to pokaż nauczycielowi, że się starasz, a on na pewno to doceni
Znajdź w klasie/szkole osoby z którymi się dogadasz - jeśli nie potrafisz się dogadać z kilkoma osobami to je zignoruj i znajdź osoby z którymi się dogadasz i z nimi spędzaj czas, a nie będziesz się martwić, że inni Cię obgadują i będziesz mimo to chodzić do szkoły


To było kilka moich porad dotyczących szkoły, na pewno o czymś zapomniałam, ale chyba to co najważniejsze jest tutaj napisane. 

 

Miłego dnia, Karolina! ;*


  
Share:

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedzenie bloga i dzielenie się swoją opinią, zostaw link do swojego bloga, a na pewno zajrzę. Jeśli spodobał Ci się mój blog to zapraszam do obserwowania by być na bieżąco ;)